Dag 30 - Reisverslag uit Navia, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit Navia, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 30

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

01 Juni 2018 | Spanje, Navia

Luarca - Navia 21km

Wat ik al een tijdje wil schrijven maar steeds vergeet. De mooie schelpen die de weg wijzen staan op Camino del Norte precies contra met de route Camino de Frances. Wat daar links is, is hier rechts heel verwarrend. Gelukkig staan er ook vaak pijlen bij anders was het zeker vaker mis gegaan. Dan zijn er nog wel de alerte Spanjaarden die je waarschuwen en de juiste weg wijzen. Zo ook deze morgen ..... schelp gemist.

Het is vandaag een mooi golvend landschap met akker- en landbouw. Af en toe een stuk bos met waterige modderpaden. Mijn schoenen zien er verschrikkelijk modderig uit maar ze zijn wel waterdicht en dat is fijn!

Half 10 hebben we de poncho’s nodig maar het blijft heerlijk wandelweer. Een uurtje later mag die weer af voor een caffee con leche. Het toilet bezoek was weer eens te goor voor woorden, in het vervolg maar in de natuur. Argwanend kijk ik eerst of er wat in mijn koffie drijft, maar die is oké. Bij het afrekenen moet de 2 euro wisselgeld uit een gokkast komen......tssss.

Om 14.00 uur droog en de zon die probeert er doorheen te komen lopen we Navia binnen. Een mooie albergue maar .......complet. Hoe laat moet je stoppen voor een bed? Misschien toch met de gehaaide pelgrims meedoen en reserveren. Afijn een prima bed in een prima pension.