Dag 31 - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 31

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

02 Juni 2018 | Spanje, Tapia de Casariego

2 juni 2018 Navia - Tapia de Casariego 25km

Weer een fijn ontbijt op bed voor ons vertrek.

5 Braziliaanse mannen en 2 Japanners voor ons maar als de poncho’s aan moeten duurt het allemaal even langer. Wij voorop en zelf even goed op de schelpen en pijlen letten.

Half elf lopen we Caridad binnen en het word het een reünie van pelgrims op het terras. We verstaan elkaar slecht maar er worden vele foto’s genomen van elkaar tijdens de koffie. De Japanners leggen ons uit dat we welkom zijn in Japan.........nou weet ik dat daar een hele mooie pelgrimspad is met 88 tempels (Shikoku88). Ze schrijven telefoon en adres in onze gids, niet kwijt raken dus!

Het zonnetje komt er zo nu en dan bij en de poncho’s kunnen weer opgeruimd worden. De hele groep blijft langs de weg om zo verder te komen. Wij nemen de iets langere geweldig/mooie kustroute, we snappen er niks van. De foto’s spreken boekdelen. We zien vervolgens geen pelgrims meer, echt de enigste, zullen we waarschijnlijk wel weer te laat zijn voor een bed in de Albergue.

Het toeval treft als we wat willen drinken in een café we worden aangesproken door de hospitaleros van de albergue waar wij heen willen. Resultaat 2 bedjes voor ons ha!

Aankomend bij de albergue op een prachtige plek op de rots met picknick tafels en een mooi uitzicht. Maar geen hospitaleros te zien ha, Inschrijven en stempel is zelfbediening. Donativo!

Nog maar 210km te gaan naar Santiago de Compostela. De voeten,benen,heupen,rug kortom het lijf doet het bij beide prima. We zien veel pleisters, gaasjes en verbanddoosjes om ons heen in de albergue en zijn dan ook super dankbaar dat dat allemaal niet nodig is. Nou was ik wel vanmiddag mijn verbandetui aan het nakijken......

betadine houdbaar tot 14-08-2016

Antibiotica houdbaar tot april 2018

Koude spray houdbaar 20-10-2010

En zelfs de blaren pleisters zijn over de datum. Misschien moet ik het maar eens vervangen. :smiley:.