Dag 37 - Reisverslag uit O Carballiño, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit O Carballiño, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 37

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

08 Juni 2018 | Spanje, O Carballiño

8 juni 1018 Vilalba - O Carballedo 30km

Een hoop gesnurk vannacht niet alleen de mannen maar ook de vrouwen konden er wat van. Normaal gesproken werken mijn oordoppen goed maar dit sloeg alles. Zal ik ze vandaag inhouden want het is de eerste dag voor Agnita!

Na een lekker ontbijt 8.00 op weg. Goed weer ondanks dat de voorspellingen niet al te best waren. Een vrij vlakke etappe door mooie weilanden en bossen en zo nu en dan de N634 kruisen.

We lopen een tijdje met Patrick en Ann op wat inmiddels voor mij bekenden zijn en die nu kennis maken met Agnita (heb je even). Je bent ook altijd benieuwd waar hun vandaag naar toe gaan en slapen. Fijne tip!

Een lekkere lunchpauze met een gekookt eitje erbij, ja ze leert snel. Ook meteen maar even kijken wat de plannen zijn. De in eerste instantie geplande Baamonde is wel heel dichtbij dus de 10km verder gelegen O Carballedo waar Ann en Pat ook heen gaan is een goeie optie. Een telefoontje en twee bedden zijn geregeld.

We komen over de Puente (brug) de San Alberte bij de gelijknamige bron met een 14e eeuwse gotische kapel ernaast. De bron staat er om bekend, spraakproblemen op te lossen. Nou ik heb er bij Agnita geen veranderingen geconstateerd :smiley:.

16.00 uur komen we aan bij de albergue Witericus. Een mooie plek met 9 bedden voor ons vieren. Er word geroepen dat we aan tafel kunnen. Goed geregeld.