Dag 29 - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 29

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

31 Mei 2018 | Spanje, Luarca

31 mei 2018 Cadavedo - Luarca 17km

Heerlijk uit geslapen tot 8.00uur. Eitje bakken, het hoogtepunt van het ontbijt!

Voor ons een late start. een korte etappe vandaag naar de mooie kustplaats Luarca. De zon schijnt heerlijk en de backpack op mijn rug voelt als onderdeel van mijn lichaam. Je hele hebben en houden en een gevulde proviand tas bovenop en dat geeft je alle vrijheid.

Bij het verlaten van een restaurant komen de 2 Belgen Kris en Frederik aangelopen en ook zij zijn aan koffie toe. Een gezellige babbel en een selfie en ......See you later!

In Canero komen we na een flinke klim bij een kapel met een mooi gelegen kerkhof ernaast. De kerkjes lijken allemaal wel een beetje op elkaar zo ook in het volgende plaatsje Carpyas. Er komt een vrouw aan die het kerkje gaat klaarmaken voor een dienst. Ze vraagt of we binnen willen kijken en we lopen met haar mee. Het is mooi/eenvoudig binnen. Na een stempel in de credentials gaan we verder.

Om 14.30uur lopen we met moeder Kirsten en dochter Muriel het prachtige Luarca binnen. Lekker genieten aan de kust.