Dag 27 - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 27

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

29 Mei 2018 | Spanje, Soto de Luiña

29 mei 2018 San Esteban - Soto de Luiña 20km

19 gr. half bewolkt/ zonnig

Wakker om 7.00 uur en weer goed geslapen nou kan ik overal goed slapen. Bianka iets minder maar die maakte van deze kamer een thriller. De deur zat dan ook goed op slot. Ze had ook nog 2 Belgische pelgrims gisteren gevraagd als we vandaag niet in Soto de Luiña zouden zijn of ze dan alarm wilden slaan ha. Afijn eenmaal wakker binnen 5 minuten buiten en een fijn ontbijt aan de waterkant, laten we niet vergeten dat het een prachtig dorpje aan de kust is.

Gehuchten en bossen wisselen elkaar af vandaag. Na de bebouwing gaat het eerst omhoog en dan weer omlaag naar het volgende dorp.

De padden zijn wel erg nat en modderig maar we doen het rustig aan en luister naar de fluitende vogels. Al vroeg lopen we weer achter Patrick en Ann uit Australië en ze hoorden ons al aankomen. Even alles doornemen: waar geslapen/was het goed/waar gaan jullie heen vandaag/etc. Ann heeft last van haar scheenbeen en het ziet ook rood, oeps. Ze doet rustig aan maar het is vandaag wel veel klimmen en dalen. We nemen afscheid en gaan verder. See You Tomorrow!

Niet veel verder komen we de Duitser Reiner tegen die we sinds 2 weken niet meer gezien hebben. S’morgens loopt hij nog steeds op crocs ivm de blaren en s’middags even de schoenen. Een blij weerzien. Hij loopt samen met de Duitse Lisa op die we gisteren voor het eerst gezien/gesproken hebben. Een gezamenlijke pauze met een fraai uitzicht op de baai van El Rellayo.

Via kleine omweg lopen we om 14.00uur naar de Albergue voorheen een oude school. Eerst maar eens inspecteren hoe het daar uit ziet, geen zin in viezigheid. Bedden, schone douches en een wasmachine en droger.....wasdag vandaag! En een heerlijke tuin/grasveld met picknicktafels kortom een prima plek.

Niet veel later komen Reiner en Lisa hand in hand aangelopen en ja ik zie het goed. Verliefd geworden op de Camino!!

• 30 Mei 2018 - 18:44

Agnita :

Wie heeft er op die steen geschreven?
    Lekker schone was