Dag 26 - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Gijon, Spanje

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

28 Mei 2018 | Spanje, Gijón

28 mei 2018 Avilés - San Esteban 22km

18gr. bewolkt

Ondanks dat er 80 bedden bezet waren in 1 ruimte prima geslapen. Ontbijt dit keer met een gekookt eitje mmmm.

8.00 uur lopen we het oude centum van Avilés uit. Moet niet zo moeilijk zijn maar als je een pelgrim ziet loop je er nonchalant achteraan, van hij zou het wel weten. Altijd blij dat de Spanjaarden je de goede weg wijzen, we hebben wel 4km drukke weg/herrie extra gehad.

Eindelijk kunnen we weer genieten van landelijk gebied waar het stil en mooi is en wat de overdaad aan industrie van gisteren weer goed maakt. De dorpjes waar we door komen zijn echt oud, vaak verwaarloosd maar toch hebben ze een bepaalde sfeer. In Nederland zouden we zeggen; breek af die zooi maar hier past het in het landschap.

Een van de dorpjes is El Castillo wat in de bocht van de riviermonding de Nalón ligt. Vanaf hier zien we San Estaban liggen waar we in een herberg slapen (2,6km van de route) dan zal het wel moeite waard zijn!!

Ai Ai Ai waar zijn we nu weer beland. Allebei een eigen stapelbed maar niet fris, eerst schone lakens vragen.......de schoonmaakster heeft niet goed gekeken! Eigen lakenzak en slaapzak erop. Ik zal de rest besparen......Ik ben blij als je slaapt dat je ogen dicht zijn!

Welterusten!!

• 30 Mei 2018 - 18:45

Agnita :

Hoi zusje,
    Gadverdamme , nou ik heb een lakenzak en slaapzak bij me