Dag 25 - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

27 Mei 2018 | Spanje, Avilés

27 mei 2018 Gijón - Avilés 24km

6.45uur gaat de wekker en meteen een felicitatie van Bianka. Vandaag zijn Ronald en ik 30 jaar getrouwd. Voorbij gevlogen.

7.30 uur lopen we door de straten/boulevard van Gijon, het nachtleven is ten einde en het is kostelijk om te zien hoe de jeugd (dronken) naar huis gaat. De een ligt te rollebollen op het strand, de ander loopt zwalkend op zijn benen en een ander staat te plassen tegen een muur etc. etc. het gaat in ieder geval gepaard met veel geluid. Weer eens iets anders op de vroege morgen.

Na zo’n 5 km lopen beginnen we aan een klim van 280 meter, het is ook de enigste vandaag. Daarna lange tijd open velden met zo nu en dan een eucalyptus bos, mmm ruikt heerlijk. Het is 11.00 uur en geen bar of koffie te bekennen wel even rusten en wat eten bij de kerk in Carreño.

De laatste 10 km zijn de meest afschuwelijke van de camino del norte staat in ons boek. Nou fijn om te weten dan verwacht je er in ieder geval niets van, 'blik op oneindig, verstand op nul'. We lopen langs een drukke weg, de auto's razen langs, gevaarlijk! Vele rokende industrie pijpen en aan de andere kant het spoor om het plaatje af te maken. De Berm daarentegen maakt het weer wat fleuriger met de bloeiende bloemen.

Halverwege bij Tabaza staan diverse picknick tafels buiten en we bestellen “dos caffee con cleche grande”. DOS herhaalt de mevrouw en de twijfel slaat al toe bij het zien van twee tanden in haar mond en smerigen kleren..........resultaat 3,00 euro armer en 2 koffie in het gras! Er dreef zoveel meer in!!

14.00 zijn we bij de Albergue de Peregrinos in Avilés. Een grote kamer met 40 stapelbedden (80 pelgrims)dat word weer gezellig. Douchen en daarna het mooie oude centrum in.

• 30 Mei 2018 - 19:54

Ria:

Van harte gefeliciteerd met 3 jaar huwelijk !!!
    Ronald, als jij dit leest - dat geldt ook voor jou he?