Dag 15 - Reisverslag uit Requejada, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Requejada, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

17 Mei 2018 | Spanje, Requejada

Santander - Requejada 28 km

Het ontbijt is vanaf 8.00 uit een beetje laat voor ons. We kunnen thee zetten en hebben jus d’orange en stokbrood met kaas eigenlijk voor de lunch maar we zien het wel weer onderweg. Om 7.30 uur is er toch leven in de keuken. Toch nog even een bakkie koffie en ons lunchpakket weer aanvullen, staan we quitte!

Na Santander komen we in Boo de Pielagos. Ergens hier zo is me verteld, moet je 5 km met de trein naar Mogro omdat je niet meer over de 100 meter spoorbrug mag lopen. In het boekje 2016 staat er niets over vermeld alleen dat je er snel overheen moet lopen. We kiezen voor het laatste en hebben geen trein gezien, voelde wel de spanning. Voor de geruststelling we waren niet de enigste.

Van klein dorpje naar klein dorpje door een glooiend landschap met kronkel weggetjes en hier en daar een mooie blik op de kust in de verte. Laten we ook het mooie kapel Virgin del Monte in Mogro niet vergeten.

De albergue vinden is lastig maar we zien wel een grote supermarkt en we houden van voorraad. De vraag of er een albergue is gaat van kassa 1 naar kassa 8. Wel schrikken als ze allemaal met z’n blik kijken, ik weet het niet en ook nog de schouders ophalen! Buiten op de parkeerplaats bij de benzinepomp opnieuw vragen en ja 500 mtr. verder, Muchas Gracias!

Een niet vermelde Albergue in het boekje maar wel op de route. Ideaal 6 pelgrims. Lekker douchen en de vermoeide benen omhoog in het zonnetje.