Dag 14 - Reisverslag uit Santander, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Santander, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

16 Mei 2018 | Spanje, Santander

Guemés- Santander 15km

7.30 uur wakker en alle bedden om me heen zijn leeg en weg. Het miezert en zien de pelgrims met de poncho’s vertrekken. Eerst ontbijten en dan op het gemak de tas weer klaarmaken en misschien is het dan wel droog.

Wij hebben een B en B geboekt in Santander want de race (60 pelgrims voor de bedden (20) in de albergue in Santander gaan wij niet winnen.

8.45 uur op pad en droog. De etappe van vandaag gaat over de kliffen van Galizana naar Arenal de Somo. Het is een prachtige wandeling van zo'n 3 uur. Eenmaal langs de kust begint het even te miezeren maar niet voor lang. De lucht klaart op de de zon neemt de overhand. Wat een heerlijke laatste 5km over een breed strand en uitkomend bij een bar voor een caffee con leche.

Dan naar de pont die ons in een half uur naar Santander brengt. Geen bijzondere stad, met een eenvoudige kathedraal. Wel vele jonge nonnen die nog voor het klooster kiezen, het leeft hier nog.

Chillen aan de oever met stokbrood en lekkers.

Morgen de stad weer uit!

• 17 Mei 2018 - 13:28

Ellen:

Wat een fantastische route!!!
    Hopelijk gaat het inmiddels beter met het scheenbeen.

Leuk om zo mee te leven via deze site.

Ciao!