Dag 13 - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

15 Mei 2018 | Spanje, Güemes

Dag 13 

Saroña - Guemes 24 km

Mijn verslag van gisteren nog even teruggelezen en ai een vroege start 20.45uur (moet 8.45uur zijn) en een ontmoeting met Cindy uit USA en een Amerikaan (moet Ier zijn). Was het de vermoeidheid of rode wijn!!!

Heerlijk geslapen in een schoon bed. Om 7.45uur op pad gegaan, het is aangenaamt om in de vroege morgen te lopen. Al snel loop ik langs het strand van Beria, heerlijk! Dan is het klimmen geblazen, whow vrij stijl omhoog op een smal pad met grote stenen. De Monte Buciero is 312 m hoog en aan de randen vallen steile kliffen tot 150m in de diepte, oooookay! Gelukkig heb ik mijn stokken die geven de nodige balans. Toch is het op sommige stukken gevaarlijk, dat hoor ik later ook andere pelgrims zeggen. 

Als ik op de top ben zie ik links Berria en rechts Noja, prachtig vergezicht. 

Dan komt de afdaling, evenzo lastig als stijgen misschien wel lastiger maar we komen heelhuids beneden op het strand. Vanaf hier kan je 5km over het strand maar wij kiezen na een paar honderd meter het verharde pad ernaast. Bianka gaat even face-timen met Dick want ze is vandaag 22 jaar getrouwd. Een verrassing in haar backpack die ze nog niet gevonden had, altijd leuk. Wat zal het mij brengen 27 mei!!

Daarna lopen we door weilanden en gehuchtjes. De zon is er inmiddels zo nu en dan doorgekomen. Bianka begint last te krijgen van haar scheenbeen en voelt pijnlijk aan. Een ibrufen en wat rustig aan. In de albergue maar even goed koelen en aankijken hoe het morgen voelt. 

Zo komen we rond 15:00 uur in Güemes. We slapen in de albergue la cabana del Abuelo Peuto. Gerund door een pater en vrijwilligers. Er kunnen wel 100 mensen slapen. Ik mag een bed nemen in een zaal met 11bedden maar er zijn ook kamers/ huisjes van 4 en 6 bedden. 

Het is een erg mooie albergue, het hoofdgebouw is een oude boerderij en op het erf zijn de slaapplaatsen met grasvelden en tuin. 

Om half 8 zitten we met alle pelgrims bij elkaar in een grote zaal, 60 pelgrims uit 13 verschillende landen. Er wordt informatie gegeven over het ontstaan van de albergue en hoe hij in stand gehouden kan worden. Met het geld worden in verschillende projecten bekostigt. Ja ja nu weet ik het wel. In principe is het donativo, dus 5euro is voldoende maaaar je krijgt er avondeten met wijn, en ontbijt dusss.....daar hebben we iets meer voorover. 

Om half 11 is iedereen in diepe rust.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Güemes

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 7116

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: