Dag 12 - Reisverslag uit Santoña, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Santoña, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

14 Mei 2018 | Spanje, Santoña

14 mei 2018 El Pontarrón de Guriezo - Santoña 25km

Blij dat het ochtend is en we hier weg mogen, zoooooo vies. Een ruimte met 20 bedden op en tegen elkaar. Alle ramen gesloten en heel vochtig zodat je overal je naam in het condens kan schrijven. Ondanks dat heb ik toch goed geslapen. We lopen elkaar allemaal in de weg wat betekent een late start 08.45uur, ha.

Frisse lucht mmmm, we besluiten de langere route door de bergen ipv de weg te nemen. Genieten van elk uitzicht en als je even het niet meer weet en de bevolking ziet dat je een gids van de camino in je hand hebt vertellen ze je vaak ongevraagd waar je heen moet. Muchas gracias!

Het pad gaat omhoog, met zwerfstenen en daartussen bagger dus ik ga stap voor stap. En dan ineens......WHOW, de rotsen en de Atlantische oceaan, de lange beach. Ik sta stil om te kijken, het is zoooooo mooooi! Dat kan je op de foto's niet zien!

De afdaling naar Laredo is vrij steil, het is een grote stad met een prachtig oud centrum en een enorm strand. Op het terras drinken we een cola en boeken een albergue in Santoña. Het is heerlijk weer, zonnig met een windje. Een stuk over de boulevard en afgewisseld met een stuk over het strand naar El punta. daar is de pont naar Santoña. Als we bij de pont aankomen komt die net aanvaren. Er wordt een loopplank uitgeschoven, zo het strand op, en de pelegrina’s kunnen aan boord.

Zo komen we 16.00uur in de alberge aan. Een kamer van 4 samen met Cindy (USA) en een Ier die we eerder voor Bilbao zagen. Heerlijk douchen en al onze kleding in de wasmachine/droger. Wat ruikt het weer lekker daar worden we helemaal blij van.

Terras - biertje - eten - toetje - boodschappen en daarna......bedtijd.

• 15 Mei 2018 - 06:46

Monique:

Jeanne en Bianka
    ,het ziet er op de foto's al zo schitterend uit! Vooral dat 3e plaatje vind ik prachtig.
    Fijn dat jullie zo genieten.

• 15 Mei 2018 - 07:42

Irma:

Prachtige foto’s en leuke verhalen!!Elke dag weer anders.
    Veel plezier.

• 15 Mei 2018 - 11:41

Margreet:

Jeanne en Bianka
    Wat een mooie foto's en schitterende uitzichten.
    Leuk om zo mee te kunnen genieten met jullie verhalen en ervaringen.
    Zo lopen wij hier in Woerden een beetje met jullie mee.
    Meiden tooi tooi en geniet. Dan doen wij dat ook op afstand.:)
    Veel plezier.