Dag11 - Reisverslag uit Cérdigo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag11 - Reisverslag uit Cérdigo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag11

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

13 Mei 2018 | Spanje, Cérdigo

Dag 11,

13 mei 2018 Pobeńa- El Pontarrón de Guriezo 30km

Moederdag vandaag.

Een droge start voor even met een harde tegenwind. In Ontón kunnen we 2 kanten op, of de kustroute, of de traditionele route door het bos en langs gehuchtjes. We kiezen de kust op advies van de andere pelgrims. En idd het is geweldig, zelfs de buien tussendoor hebben hun charmes.

We gaan naar Castro-Urdiales Het heeft een mooie boulevard, kerk en burcht. We rusten even uit in een bar en de zoveelste bui barst los. We besluiten om nog zo' n 8 km door te lopen naar Islares. Voor we verder gaan kijken we nog even rond en doen wat boodschappen want de voorraad is op. Als we uit de supermarkt komen regent het behoorlijk dus mijn 'amazing' blauwe regencape moet voor de zoveelste keer aan, enig! Gelukkig kan hij na een goed half uur weer uit. De zon komt er weer door, heerlijk!

In Cerdigo belanden we in een dorpsfeest en ze wuiven dat we welkom zijn. Een bord vol heerlijk vlees met brood en een glas wijn. Een echt pelgrimsmenu mmmm.

We krijgen de laatste kilometers gezelschap van Sarah uit Duitsland.

In Islares is de herberg gesloten maar lezen we op de deur dat er 3 km verderop een albergue open is. Oeps!

Ook die kilometers halen we nog uit de benen en om 17.00 uur vinden we een bed in El Pontarrón de Guriezo. Moe maar dat mag dan ook na 30km.

• 13 Mei 2018 - 20:05

Bert:

Leuk om jullie te volgen. Dit lijkt wel zwaarder dan de vorige tocht! Een hele prestaie weer. Buen camino en geniet er van

• 14 Mei 2018 - 12:21

Put:

Ha meiden,
    Is inderdaad weer een leuke, bijna dagelijkse bezigheid om jullie avontuur op deze manier te volgen en het lijkt inderdaad tot nu toe zwaarder dan de vorige keer, maar dat maakt het denk ik niet minder mooi, zolang alles goed gaat. Doe voorzichtig, veel plezier nog verder en pluk de dag(en).
    Groetjes uit Wolluk :-)

• 14 Mei 2018 - 16:28

Magda:

Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen, het gaat jullie tot nog toe goed af maak ik op uit de verslagen. Nog heel veel wandelplezier en keep on walking! Liefs XX

• 14 Mei 2018 - 18:07

Rob:

Hallo Jeane & Bianka
    Wat leuk jullie zo te volgen

• 14 Mei 2018 - 21:04

Monique:

Ik zie het al, jullie komen weer op de meest prachtige plekken.
    Ach en lopen met regenkleding heeft ook zijn charmes.