Dag 3 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

05 Mei 2018 | Spanje, San Sebastian

05 mei 2018 San Sebastián 15km
Een bijzondere verblijf gisteren in de Commune The Way waar we met 6 pelgrims waren. Gescheiden slapen, dat zouden ze in elke Albergue moeten doen, een lange stille nacht zonder snurken, heerlijk. Alles werd er voor ons gedaan, zelfs met een kopje thee werd er gevraagd waar we het in de tuin wilden hebben. Nou moet ik zeggen, is dat stiekem ook wel heel fijn. Ze vertelt ons dat ze een feestdag (Sabbat) hebben en we het avondeten met de hele commune mogen delen. De makrelen op de BBQ doen mij wel besluiten om te vertellen dat ik geen vis lust. Enige verbazing maar ook dat komt goed. Een ieder is druk om zichzelf en de kinderen mooi maken. Mooie jurken, gekamde haren en baarden. Eerst gaan ze nog bijeenkomen 300 meter verderop in een tweede huis van de commune waar ze bidden en praten.
20.30 uur rollen we dan ook bijna om van de honger en misschien wel slaap na een zware dag. We zijn heel blij als de groep van 28 man binnen komt en aan de mooie gedekte tafels gaan zitten........eten mmmmmm. Geen foto’s, ik wist niet of dat gepast was want telefoons kennen ze niet. Heerlijk geslapen maar wel heel druk geweest met dromen.........vastgehouden worden in een Commune en er niet uit kunnen komen!! Waarschijnlijk heeft het allemaal wel indruk gemaakt!! Vandaag gaan we de kilometers lopen in San Sebastiaan. Een levendig met 3 stranden, verschillende havens, en een prachtig oude binnenstad. Vele restaurants waar je van díe heerlijke hapjes, Pintxos heet dat hier of toch tapas? Eerst een foto maken om vervolgens snel terug te komen voor de heerlijke pintox.

• 06 Mei 2018 - 09:07

Lenny:

Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen!

Liefs,
    Lenny

• 09 Mei 2018 - 19:07

Agnta:

He zusje , Tapas heet dat kleine hapjes!
    gaat lekker hoor , zit nog niet in je smeuïge verhaal maar dat komt wel.
    liefs grote zus.