Dag 4, 6 mei 2018 - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 4, 6 mei 2018 - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 4, 6 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

06 Mei 2018 | Spanje, Zarautz

San-Sebastian - Zarautz 21km

Vanmorgen wordt ik wreed gewektdoor de wekker van mijn bovenbuurvrouw, daarna gaat haar lamp aan op d’r hoofd, spartaans! En dan te zien op mijn mobiel dat het pas 6.05 uur is. Er gaan twee andere mensen direct in de benen en aankleden, tanden poetsen slaapzak oprollen en tas inpakken idioot hoor en wat het ergste is; ik kan niet meer slapen en rek nog wat tijd maar maak dan toch Bianka wakker. Die schrok ervan en dacht dat er wat was want het is nog nooit voorgekomen dat ik haar wakker maakte ha. Eenmalige actie, dit gebeurt me niet weer!

Precies 8.00 lopen we de herberg uit de berg Igueldo op. Eerst stijl en daarna gestaag stijgend naar het gelijknamig dorpje gewandeld waar een pelgrim woont die de langskomende pelgrims voorziet van gratis water. Flessen zijn nog vol dus niet voor ons wel een stempel in het credencial van Bianka.

3,5 km voor Orio dalen we steil af over een oude Romeins pad. Alleen maar grote/kleine/scherpe/glibberige stenen, even de concentratie vasthouden. Uitkomend in het dorp met een mooi plein aan de rivier de Oria. Een streek markt met allemaal lekkers en gezelligheid, tijd voor een break en er moet nog een keer goed gesmeerd worden want de zon brand goed.

Nog 4 km naar Zarautz. Een mooi uitzicht vanaf de berg op Zarautz met in het water nog een schiereiland wat sprekend op een muis/rat lijkt. Het eiland beschermt de oudste haven van de Cantabrische kust. Om 14.30 uur vinden we een prima bed in een hostel aan de rand van het dorp. Mooie tijd voor een biertje aan de beach,proost!

• 06 Mei 2018 - 19:05

Cora:

Dames, het ziet er heerlijk uit. En pluk de dag

• 06 Mei 2018 - 19:19

Marjan:

Klinkt goed, veel plezier!

• 06 Mei 2018 - 19:54

Annie:

Jullie zijn weer lekker bezig, alweer leuke verhalen( had niet anders verwacht)
    Ga zo door!! Veel plezier!

• 06 Mei 2018 - 21:04

Agnita Kooijnan :

Zo zusje lekker vroeg wakker , ik hoor nu al wat je ze verwenst

• 06 Mei 2018 - 22:25

Monique:

Pluk de dag Jeanne!
    Al had je voor die zonsopgang net ietsje eerder op moeten staan

• 07 Mei 2018 - 08:53

Saskia Vis:

Dat ziet er mooi uit.
    Lekker weer,een biertje smaakt dan wel.

• 07 Mei 2018 - 10:53

Ellen:

Heerlijk om weer te lezen!
    Geniet er van meiden!

• 07 Mei 2018 - 11:59

Ria:

Hoi Jeanne,
    Leuk om je belevenissen te lezen. Ga zo door.
    Veel plezier en succes gewenst.
    Lieve groet, ook aan Bianka, Ria

• 10 Mei 2018 - 19:00

Diana:

Wat leuk om jullie reisverhalen weer te lezen en de bijbehorende foto's te bekijken. Heel veel plezier en heel veel succes !!!!