Dag 34 - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 34

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

05 Juni 2018 | Spanje, Mondoñedo

5 juni 2018 Villamartin - Mondoñedo 20km

De wekker gaat af en Bianka, ja Bianka zegt: ik had nog wel even door willen slapen ........ wekker 3 kwartier verder mmmmm

Tas weer gepakt inclusief een lunch voor onderweg. Er was nog tortilla (aardappel met ei) over van gisteravond en dat smaakt koud ook erg lekker. De poncho en andere regenkleding gaan weer aan tot de koffie. Als dat elke dag zo is kunnen we er wel mee leven. Maar wat is het heet onder poncho je kan een eitje bakken of koken. Een bevrijding als het uit mag.

Om 11.30 komen we in Vilanova de Lourenzá waar een benedictijnenklooster met de kloosterkerk (Iglesia de Santa Maria) er aan vast. De gevel en het interieur was een oefening van een architect om het vervolgens in de kathedraal van Santiago de Compostela tot uitvoering te brengen. Het gaatt helaas om 12.00 uur open maar er komt een meneer met de sleutel aan en wenkt dat we welkom zijn. Een rondleiding met handen en voeten met als hoogtepunt speelt hij voor ons op verzoek het Ave Maria op het orgel, een speciaal mooi moment.

We vervolgen onze weg met klimmen en dalen en mooie luchten om ons heen. We zien bijna geen pelgrims onderweg en we zijn dan voor eerst met weinig pelgrims in de albergue in Mondoñedo.

s’Avonds 19.00 uur naar de mis in de kleine kathedraal moet wel bekennen dat we iets te laat waren. Er zaten 8 kerkgangers waaronder 2 pelgrims, ai dat zegt genoeg over de toekomst!

20.00 uur krijgen we bezoek van de Guardia Civil (politie) in de albergue. Ze komen checken hoeveel pelgrims er zijn, een stempel voor de crendial en €6,00 afrekenen p.p

Er is heel veel controle voor de pelgrims op de Camino om het zo veilig mogelijk te houden.

Weer een heel bijzondere dag.

• 07 Juni 2018 - 06:52

Paul:

aaaaaaaaveeeee mariiiiiiiiaaaaaaa
    aaaaaavveeee mariiiiiaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaveeeeeeeeeeeee
    maaaariaaa
    hoor je me zingen achter mijn laptoppie -
    in ieder geval in je herinnering klinkt er nog iets na
    Paul Jozef Maria