Dag 18 - Reisverslag uit Pendueles, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Pendueles, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

20 Mei 2018 | Spanje, Pendueles

Dag 20 mei 2018, San Vincente de la Barquera - Pendueles 28km

6.30uur wakker en uit het raam kijkend krijgen we een mooie blik op het Picos de Europe. Helder weer, dat belooft weer een dag zon. Bianka heeft een heerlijk fruitontbijt met yoghurt en walnoten gemaakt, een goed begin van de dag. 

Een foto gemaakt van een volgende eventuele albergue wat als reclame op de spiegel in gang hangt. De etappe is 42,2 km (12 uren zonder pauze)maat dat zijn we niet van plan. 

Vanaf hier is het nog maar 505km naar Santiago. We voelen ons fit en de benen, spieren doen het goed en gelukkig beide hebben geen last van blaren. 

Mirjam een Nederlandse die we de laatste 2 dagen regelmatig ontmoette is al vroeg vertrokken. Ze heeft een foto van dezelfde reclame gemaakt. Ze heeft haar baan als creatieve docente opgezegd en hoop op de Camino te vinden wat ze wel wil. En zo ontmoette we vele pelgrims met een verhaal. Sommige zijn echt zoekende en de weg kwijt pffffff. 

De kilometers lopen weer onder ons door en bij het oversteken van de Rio Diva laten we Cantabrië achter en komen in de provincie Asturië. Even tijdens een pauze worden we lastig gevallen door een hond zonder baasje, wel lief maar goed in de gaten houden dat hij niet tegen onze benen of tassen piest. Hij heeft een zender om zodat zijn baas via de gps kan zien waar hij is ... zo kan je ook je hond uitlaten zonder er iets voor te doen. 

Eenmaal weer enroute is er een kustroute en een variant over de hoofdweg, we gaan voor de kust. Alle mensen wat is het hier mooi, magnifiek gewoon! Ik sta steeds stil om te kijken naar de grote hoge rotspartijen en het machtige water wat er tegenaan explodeert. Heel klein sta ik bovenop die rotsen en kijk voorzichtig naar beneden. 

Ik sta er gelukzalig naar te kijken en bedenk dat ik wel heel dankbaar mag zijn dat ik deze Camino kan/mag doen. Ik geniet met volle teugen van alles wat ik zie vandaag, zelfs als ik die rotspartij over moet klimmen. 

De reclame heeft zijn vruchten afgeworpen......een mooie albergue met pelgrimsmenu en ontbijt. 


  • 23 Mei 2018 - 15:33

    Paul:

    een fruithapje aan het begin van de dag - om van te smullen. Mooie foto's en prachtig weer. Goed zo!!!
    paul

  • 24 Mei 2018 - 12:04

    Ria:

    Elke keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen ! En wat een prachtige foto's van de inspirerende omgeving waar jullie zijn. Liefs, Ria.

  • 24 Mei 2018 - 12:04

    Ria:

    Elke keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen ! En wat een prachtige foto's van de inspirerende omgeving waar jullie zijn. Liefs, Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pendueles

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 7116

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: