Dag 7 - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

09 Mei 2018 | Spanje, Gernika-Lumo

Markina-Xemein - Gernika 27km
We zien al een aantal dagen een vreemde pelgrim. Praat niet en slentert de hele tijd door de dorpen en albergues, rare snuiter. Vannacht liep ik door diverse lange gangen van het klooster om naar de wc te gaan. En de mensen die mij kennen weten dat dan mijn ogen half dicht zitten en haast heb om weer zo snel mogelijk in mijn warme bedje te komen voor de volgende rem. Nu was het zo dat ik die rare snuiter in de gang tegen kwam en me letterlijk een hoedje schrok. Ik wist niet dat een gil zo mooi weergalmd!!
Een prima ontbijt wat we eigenlijk niet wisten maar wel handig en lekker is. Voor ons lunchpakket doen we de avond daarvoor altijd even boodschappen. Jus d’orange, banaan, bruin stokbrood, kaas, salami en ........ chocola. De mede pelgrims vinden dat we goed georganiseerd zijn! Weer een mooie lange wandeldag met perfect 18gr. bewolkt weer. Om 16.00 uur wandelen we Gernika binnen en vinden een hostel, de albergue is alleen zomers open. In Gernika zoeken we de tegelafbeelding van een schilderij van Picasso. Hij maakte het schilderij om aandacht te vragen voor de slachting als gevolg van een bombardement op Gernika in 1936. Een vriendelijk meisje brengt ons daarheen. In de tuin van het parlementsgebouw staat de Arbol de Gernika (de boom van Gernika). Het is voor de Basken het symbool van hun vrijheid en rechten. Dus dat vragen we dan ook maar aan haar en ook daar brengt ze ons heen, heet dat niet een soort “guide” Een pelgrims menu gezellig met Connie en Lia en dan een soort laat 22.00 uur naar bed.

  • 13 Mei 2018 - 19:57

    Agnita Kooijman :

    Ha , jij gillen , nou dat had wat boor mij geweest! De hele slaap zaal was wakker geweest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gernika-Lumo

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7113

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: