Dag 6 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Markina-Xemein, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

08 Mei 2018 | Spanje, Markina-Xemein

Dag 6

8 mei 2018, Deba - Markina-Xemein 26km

In de alberge is geen keuken/ruimte om te eten maar er staan wel picknickbanken buiten, daar eten we stokbrood, kaas, serranoham, yoghurt, sinaasappel en van een medepegrim gekregen aardbeien. Er staat ook nog een fles rode wijn maar die laten we maar even staan. Een goeie start is het halve werk. Het is 07:45uur een mooie tijd om op pad te gaan. 

Het wordt een zware dag vandaag, 1000 m klimmen en 700 m afdalen. Als we de stad uit lopen begint het al, de weg gaat vrij steil omhoog. Met mijn stokken in de hand werk ik mij naar boven. Zo blij met de stokken want op sommige momenten zit je een halve meter van de glibberige afgrond en geen misstap moet maken. Op de vroege morgen gutst het zweet bij Bianka al van haar hele lijf, ik ben niet zo van het zweet wat niet betekent dat ik het niet warm heb. Maar...... het zware werk wordt steeds weer beloond met prachtige uitzichten ondanks dat het iets mistig is. 

Ik maak foto's maar die zijn zeker niet zo mooi als wat ik hier steeds zie. Boven op de berg is de Calvarieberg- kapel, helaas is hij niet open maar door de spijlen kan je naar binnen kijken. We besluiten om nog even door te lopen voetje voor voetje klimmen we omhoog. Dan komen we in Olatz, één huis en één restaurant, yeah KOFFIE. Daar treffen we ook Corrie en Lia die we twee dagen geleden tegen kwamen. 

Rond de middag nemen we een pauze, voor lunch en een beetje rust. Er komen steeds meer bekende pelgrims langs lopen die je even later weer ziet wanneer hun pauzeren. 

Dan gaan we weer door, de laatste stuk steil afdalend. Rond 15.00 uur zijn we in Markina, ons eindpunt van vandaag. We komen langs een kapel waarin drie enorme rotsblokken tegen elkaar aan leunen en het altaar vormen, erg mooi! Gelukkig is er plaats in de albergue een oud klooster. Een prima bed met 20 mede pelgrims, ik leg de oordoppen vast klaar op mijn kussen. Lekker douchen en bijkomen. Vanavond een pelgrims menu en dan vroeg naar bed. 


  • 08 Mei 2018 - 16:41

    Marja Bon-Röling:

    Ik zit ook weer in het ritme :) en volg met veel plezier mee. Succes dames!

  • 08 Mei 2018 - 17:16

    Marion:

    Leuk al die verhalen en foto’s!

  • 08 Mei 2018 - 17:48

    Dick:

    leuk om ook jou verslag te lezen.Ik geniet met jullie mee
    Liefs Dick

  • 08 Mei 2018 - 19:47

    Saskia:

    Gaaf die rotsblokken leuk voor in je tuin HaHa
    Echt steil zo een pad.

  • 09 Mei 2018 - 07:40

    Erika Leliveld:

    Hoi Jeanne,

    Ik lees al je reisverslagen met veel plezier! Wat een mooie dingen zie en maak jij mee ! Echt leuk! Ga zo door en geniet ervan, dan genieten wij met z'n allen ook weer mee. Veel liefs, Erika

  • 09 Mei 2018 - 16:31

    Jeanne Berk:

    Meiden jullie zijn kanjers. de eerste week is al weer voorbij.
    Op naar de tweede en verder. Succes. xx Lida

  • 10 Mei 2018 - 12:17

    Remie:

    Hallo Jeanne en Bianca,

    Alweer een week onderweg!

    Bijzonder om te zien/lezen wat jullie allemaal beleven,mee en doormaken.
    Hoe gaat het met de spieren?
    Ik vind het heel knap,nog veel wandel-lezer.Blijf vooral zo leuk doorschrijven.
    Groetjes en een dikke

  • 10 Mei 2018 - 12:19

    Remie:

    Ik bedoel wandel plezier

  • 10 Mei 2018 - 18:36

    Lidy Langeveld:

    prachtig en indrukwekkend om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Markina-Xemein

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7118

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: