Dag 22 - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Villaviciosa, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

24 Mei 2018 | Spanje, Villaviciosa

24 mei 2018 Colunga - Villaviciosa 17km

We hebben er een lange nacht gehad, geslapen van 20.00uur naar 7.00 uur. Wat waren we gisteren beroerd zeg, woh! Voel me oké maar nog even afwachten hoe de maag reageert na het eten en drinken van een yakult - tomaten - toast - halve banaan.

We genieten weer van de route en zien al het mooie weer om ons heen. Het is bewolkt 16 gr. heerlijk wandelweer. Gisteren heb ik slechts 1 foto gemaakt van een horreo want dat deed me denken aan de vorige Franse Camino. Een horreo zijn 4 stenen pilaren met 4 grote overstekende platten stenen daarop en daar weer bovenop een kleine houten half open schuurtje. De voorraad mais of graan word daarin bewaard en gedroogd. Die platte stenen zorgen ervoor dat de muizen er niet bij kunnen.

Op rustplaatsen treffen we vele bekenden pelgrims. 2 Italianen Guido en Antonio die alleen Italiaans praten, maar altijd blij zijn om ons te zien. Ireen uit Austria die er zin in heeft! Frank uit Duitsland die we diverse keren passeren en elke keer onze namen opnieuw vraagt. Patrick en Ann uit Australië die jaja 46 jaar getrouwd zijn en de tijd nemen. Oh ja en 2 Zeeuwen waarvan ik eerst dacht dat het Duitsers waren. Afijn zo is het een komen en gaan van pelgrims

Zo fijn dat we ons weer fit voelen. Al vroeg 13.00 uur lopen we Villaviciosa binnen en sluiten ons weer aan in een albergue. Een uur verder had gekend maar daar zijn maar 12 bedden, dat gokken we dan maar niet met al die vroege pelgrims.

Vanmiddag een zelfgebakken uitsmijter van Bianka en vanavond heeft ze pasta op het menu staan. We durven een pelgrimsmenu nog niet aan!

• 24 Mei 2018 - 18:48

Mirjam:

Gelukkig weer fris en fruitig zo te zien! zet hem op meiduhhh

• 25 Mei 2018 - 08:25

Lenny :

Fijn dat jullie weer beter zijn! Prachtige verhalen. Heerlijk om te lezen.
    Groetjes en fijne dag weer!
    Lenny