Dag 20 - Reisverslag uit Ribadesella, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Ribadesella, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 20

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

22 Mei 2018 | Spanje, Ribadesella

Dag 20

22 mei 2018 Celorio - Ribadesella 26km

Laat ik maar wakker worden, Bianka wil 1 ding heel snel weg uit deze vreselijke herberg. Een vroege start 7.15uur wat ons wel een prachtige zonsopgang brengt in de baai van Celorio. Het belooft weer een mooie wandeldag te worden. 

Whow wat een stier met een nek van heb ik jou daar, bijna om aan te raken met alleen een dun draadje ertussen. Ik zou wel een foto willen maken maar mijn gevoel zegt iets anders en ik zet het op het lopen. Bianka verbaasd maar komt er snel achteraan. Mijn boerenafkomst heeft me geleerd dat je een stier nooit kan vertrouwen.

De klokken van de kerk Nuestra Señora slaan 8 uur. Eenzaam op een rots met een droog gevallen wad ervoor. Een beetje door de open velden met de bergen aan de linkerkant en wetende dat de kust ergens rechts is.

Het zou fijn zijn als er een bar zou komen maar die staat nog niet in de beschrijving. De sanitaire stops gebeuren dan ook allemaal in de natuur, hurkend en oppassen dat de broekspijpen of blote benen niet nat worden en zeker niet in het lange gras want voor je het weet heb je een teek zo kan ik je nog veel meer theorieën vertellen. Eindelijk een bakkie coffee con leche. 

15.00 uur Ribedesella binnenkomend via trappetjes en echte smalle straatjes, genietend volgen we onze pijlen die nog een extra kleine variant aanwijst en zo de mooie straatjes laat zien. 2 cola en 1 zak doppinda’s richting de albergue waar toch 40 bedden zijn. 2 Spaanse pelegrina’s vertellen ons met de albergue in zicht ........completo. Al die pelgrims slaan de mooie straatjes over, nemen vaak de korste route en ook de weg ipv het pad.......kunnen die niet beter de trein naar Santiago nemen?? We lachen erom en gaan op een bankje zitten met de cola en doppindas. 

Komend in een grote kamer met heerlijke schone lakens - bad - douche - handdoekEN - föhn en dat noemen ze 1 ster maar voelt echt als 5 sterren. 5 euro meer als de albergue........onthouden. 

We kopen 4 cornetto’s in de supermarkt voor 0,60 cent, dan kunnen we er altijd nog 2 weggeven. 

Ai Ai we hebben er ieder 2 gegeten! 

Deze pelegrina’s gaan lekker eten en een heerlijke nacht tegemoet.


  • 22 Mei 2018 - 20:06

    Agnita :

    Föhn , Gewedig en hoeveel stopcontacten

  • 23 Mei 2018 - 06:58

    Paul:

    ha senoras, mujeheres,
    jullie schieten lekker op. We zijn net terug uit Tibet. Onvergetelijke ervaring. Ik kan aan jullie berichten zien dat jullie genieten. Ik zie jullie in gedachten lopen met wuivende papavers. Lekker zo'n hotelletje ... Het roept herinneringen op. Dat jullie ogen en harten mooie ervaringen mogen meemaken. En het mooie van reizen is dat je beseft hoe vriendelijk en behulpzaam iedereen is.
    tot snel ziens. bon camino
    liefs van de baasjes.

  • 23 Mei 2018 - 10:14

    Jos:

    leuk om te lezen weer Jeanne
    fijne reis verder succes
    groetjes jos

  • 23 Mei 2018 - 10:15

    Jeanne Berk:

    Meiden fantastisch om alles te volgen endat het zo goed gaat. TOP.

    Reisverslag 19 erg leuk.

    Ga zo door meiden ik kom nog maar aan de 450 km volgens de verslagen???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ribadesella

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7098

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: