Dag 41 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 41 - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 41

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

12 Juni 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

12 juni 2018 San Marcos - Santiago de Compostela 6 km

We staan voor de kathedraal op het plein en vallen elkaar in de armen en de blijdschap is groot. Ondanks dat ik voor de tweede keer in Santiago aankom, blijft het een bijzondere gebeurtenis om het plein op te wandelen en al die pelgrims, toeristen en de kerk teugen zien. Het is voor mij een moment om even stil te staan, zitten aan de kant en te kijken en het laten gebeuren van al die indrukken, de imposante kerk, al die kleuren die dwarrelen over het plein en dan je eigen gedachten van de bijna 900 kilometers en dat is niet niks. Ik ben er stil van.

Ik omhels het levensgrote borstbeeld van de apostel Jacobus en ga daarna naar zijn tombe dat onderin in een kleine ruimte ligt. De tombe is klein, zo klein dat je niet zou denken dat er een heel mens in zou kunnen liggen, versierd met goud. In de ruimte waar de tombe ligt is het stil en twee mensen naast me bidden en ook ik sluit even mijn ogen. 

De mis van 12.00uur erachteraan. Er is genoeg gedoneerd de botafumeiro (wierookvat) zwaait. I’m blessed!

En dan op zoek naar de plek waar we ons begeerde Compostela kunnen krijgen. Dat stellen we nog even uit naar later op de dag ivm lange wachttijd. 

Vanaf hier valt mijn pen stil! Missie volbracht en ik voel me een gelukkig mens! Adios

Liefs Pelegrina Jeanne 


  • 12 Juni 2018 - 22:20

    Remie:

    Geweldig!Missie voltooid,kan me er een klein beetje bij voorstellen hoe dat voelt. De dood of de gladiolen. Heel knap meiden, gefeliciteerd.

  • 13 Juni 2018 - 05:50

    Petra:

    Super! Knap gedaan! Ik heb met veel plezier je reisverslagen gelezen!

  • 13 Juni 2018 - 14:07

    Jeanne Berk:

    GEFELICITEERD kanjers, wat een prestatie. nog effe genieten.

  • 13 Juni 2018 - 20:39

    Lenny:

    Fantastisch! Gefeliciteerd

  • 15 Juni 2018 - 16:17

    Paul:

    En willen de voeten een beetje stoppen of zijn ze niet te remmen. Een nieuwe ervaring de camino norte. Die staat op jullie conto.
    Blijf schrijven dan blijft het caamino gevoel. In ieder geval zijn jullie uitgenodigd om de verhalen uit eigen mond te horen en de mond te vullen met lekker etentje.
    Tot dan. Geniet lekker na. En blijf het gevoel van de wandeling bij je dragen.
    Het is pure levensenergie waar je blij van wordt.
    Paul

  • 15 Juni 2018 - 16:37

    Carla :

    Weer een geweldige reis en een geweldige prestatie. Zelfde dag aangekomen als in 2015? 12 juni? Deze tocht zal jullie weer lang bijblijven. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! Maar nu nog even lekker genieten van Santiago.

  • 17 Juni 2018 - 15:29

    Elza/Wilnis:

    Geweldig!! Wat een prestatie!!

  • 17 Juli 2018 - 19:17

    Jeanne Berk:

    Lieve Zus Pelegrina Agnita,

    Het was fijn en zekers heel gezellig om de laatste 120 km met je samen te lopen. Iets wat we in het leven voor altijd samen delen en nooit meer vergeten. Voor mij heel waardevol. Dankjewel en dikke kussen van je zusje Pelegrina Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Mijn eerste reis

Camino del Norte Spanje

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2018

Dag 41

11 Juni 2018

Dag 39 en 40

09 Juni 2018

Dag 38

08 Juni 2018

Dag 37

07 Juni 2018

Dag 36
Jeanne

Actief sinds 12 Maart 2018
Verslag gelezen: 870
Totaal aantal bezoekers 7072

Voorgaande reizen:

03 Mei 2018 - 22 Juni 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: