Dag 33 - Reisverslag uit Villamartín, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu Dag 33 - Reisverslag uit Villamartín, Spanje van Jeanne Berk - WaarBenJij.nu

Dag 33

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

04 Juni 2018 | Spanje, Villamartín

4 juni 2018 Ribedeo - Villamartin 17km

Een breakfast inclusief, ik ben benieuwd. Verse Jus d’orange - koffie - chocolademelk - geroosterd stokbrood - jam helemaal prima.

Alle regenkleding aan voor we vertrekken er is heel veel regen voorspelt voor vandaag. We laten de kust vandaag voorgoed achter ons, we kunnen nog een keer achterom kijken als we Ribedeo uitlopen. Niks te zien, te veel regen.

We zijn verbaasd als we Patrick en Ann zien lopen want die zouden een rustdag nemen. Uit voorzorg voor de lange klimetappe die komt hebben ze besloten om vast een paar uurtjes te lopen en terug te gaan met de taxi zodat de dag erna goed te doen is. Ze schrijven hun adres in onze gids want we moeten echt naar Australië komen! We zeggen voor de zoveelste keer See you later. Buen Camino.

Na twee uurtjes een bar voor de caffee con leche en alle regenkleding kan weer opgeruimd worden. De mooiste luchten in mooie landschap van Galicië, bossen, weiden, dorpjes en gehuchten waar het lijkt of niemand er woont. En als er iemand Buen Camino zegt heeft die vaak niet meer als 3 tanden in zijn mond. Ik zie hier nog mogelijkheden! De stilte en eenzaamheid maakt een in zichzelf gekeerde pelgrim van me. Klimmen en dalen, beide op onze eigen tempo. De paaltjes van Galicië met de schelp en pijl tellen vanaf hier de kilometers af naar Santiago. Het komt nu echt dichtbij.

We stoppen een uurtje eerder in Villamartin (30 inwoners), de reclame heeft ons overgehaald. Een mooie kamer met breakfast en diner voor weinig, even geen albergue voor ons. Nu een lekker biertje op het terras en vanavond aanschuiven!!